Dimarts, 21 De Agost De 2018

28/06/2018

Bellver s'estrena al FeMAP acollint el concert "Vivaldi quatre estacions” amb Pyrenaeus Ensemble

El 28 de juliol, a les 19h, a l'església de Santa Maria de Talló tindrà lloc aquest concert del Festival de Música Antiga dels Pirineus, FeMAP 2018.

El Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP) farà parada a Bellver per primer cop amb un concert a l'església de Talló amb les Quatre Estacions de Vivaldi a càrrec de la formació Pyrennaeus Ensemble.

La presentació del festival es va fer a l'Ajuntament de Bellver, on el regidor de Cultura, Pau Recha, va aprofitar per destacar la qualitat de les propostes musicals del Femap, així com el fet que incorpori un concert a càrrec d'alumnes del Conservatori de Música dels Pirineus a la Residència Sant Roc.

A la presentació van assistir el director del FeMAP, Josep Maria Dutrén, el regidor de Cultura d'Organyà, Antoni Fiol, i el tinent d'alcalde de Fontanals, Miquel Adam.

El Femap tornarà a omplir de música antiga els escenaris més emblemàtics de les comarques pirinenques, en una nova edició la vuitena- que comptarà amb més municipis i novetats. Des del 29 de juny i durant els mesos de juliol i agost, alguns dels solistes i els grups més prestigiosos del moment en làmbit de la música antiga acostaran i descobriran la passió per aquesta modalitat arreu dels Pirineus, combinant música, patrimoni i paisatge.

Aquest 2018 s'ha preparat una programació de 52 concerts, que sonaran en 37 municipis. Entre aquests, Bellver de Cerdanya, Pesillà de la Ribera, Llavorsí, Vilanova de Banat (Alàs i Cerc) i Massaners (Saldes), que sintegren com a novetat al festival en aquesta vuitena edició. Com altres anys, però, el FeMAP descobrirà la música antiga de forma transversal al Pirineu, amb concerts en diferents municipis de la Cerdanya, lAlt Urgell, el Berguedà, el Ripollès, el Solsonès, la Val dAran, lAlta Ribagorça, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Roselló i lAlta Cerdanya, a més dAndorra.

Loferta musical del FeMAP combinarà música, patrimoni i turisme, però com és habitual també tornarà a mesclar els concerts amb altres actes, com ara visites guiades a lentorn o al patrimoni dels llocs on es realitzen els concerts, degustacions o activitats culturals incloses en lentrada. Així doncs, loferta musical es complementarà amb cinc sessions GastroFilms, on es maridaran productes de la zona amb la projecció dun documental.

A més, el festival tornarà a acostar la música als col·lectius en risc dexclusió a través del FeMAP Social, que ja arriba amb més força que mai. En aquest sorganitzen tallers perquè els grups dusuaris coneguin la música de primera mà, com a vehicle i element de cohesió i aprenentatge. També es realitzaran 17 miniconcerts en 17 centres diferents, amb l'objectiu d'acostar la música a usuaris amb dificultats de mobilitat.

Les Escapades Musicals, la novetat

Un any més el festival torna a posar èmfasi en l'oferta de packs turístics, en què ha estat pioner a l'hora de permetre la compra de l'entrada d'un concert i l'allotjament amb un sol clic. Aquesta és una possibilitat que tenen tots els concerts amb, com a mínim, una opció disponible, i que permet autoorganitzar estades per a diversos espectacles consecutius. Es tracta de programar sortides a preus avantatjosos per als clients del festival, que vulguin conèixer el territori, més enllà de gaudir de la música antiga.

Com a novetat, el FeMAP incorpora aquest any la iniciativa de les Escapades Musicals. Aquestes són productes de dos o tres dies combinats amb un parell o tres de concerts, i un seguit d'activitats complementàries, que poden anar des de visites guiades, fins a museus, monuments, jaciments, activitats artístiques i descoberta dartesans, o passejades per l'entorn natural.

Tota la informació del Festival, així com la venda dentrades per a cada concert, packs turístics i Escapades Musicals es pot consultar a través de les pàgines web www.femap.cati www.packsturisticsfemap.cat

Una inauguració de luxe

L'Escolania de Montserrat i la Capella de Música de Montserrat obriran el programa a la Seu d'Urgell el 29 de juny, amb Cererols i altres compositors montserratins. Altres concerts destacats són el del Cor de Noies de l'Orfeó Català, que interpretarà Ressons de l'antiga Europa a Tremp i a Berga (5 i 6 de juliol); The Illyria Consort que portarà Tresors vienesos a Escalarre i Berga (13 i 14 de juliol); Pyrenaeus Ensemble que presentarà Les Quatre Estacions de Vivaldi a Ripoll, Bellver i al llac d'Engolasters d'Andorra (27, 28 i 29 de juliol); Música de Cambra per la Cort de Lisboa, amb María Hinojosa i Ludovice Ensemble que es podran veure a la Vall de Boí, Salàs de Pallars i Llanars (13, 14 i 15 d'agost); Locus Desperatus que permetrà un viatge al passat a la col.legiata de Mur amb La música a la capella reial de Martí l'Humà, i també a Fontanals de Cerdanya i Tavascan (17, 18 i 19 d'agost), i el músic Eduardo Paniagua que portarà la música del segle XIII fins a Berga, la Seu d'Urgell, Alp i Espot (23, 24, 25 i 26 d'agost).