Dimarts, 23 De Octubre De 2018

17/09/2018

El Bus de la Salut estarà a Bellver del 24 al 27 de setembre

Al costat de la Piscina Municipal, de les 10h a les 19h.

L'atenció a la salut és prioritària per a ciutadans i administracions. Entre les accions i iniciatives desplegades al territori en matèria de salut pública, la Diputació de Lleida (www.diputaciolleida.cat) posa en marxa conjuntament amb la Fundació Renal Jaume Arnó, el Departament de Salut i UDETMA, el Bus de la Salut, una proposta territorial per al diagnòstic precoç de malalties vasculars i renals.

Les malalties cardiovasculars són la primera causa de mort i d'invalidesa als països desenvolupats. El sedentarisme, les dietes hipercalòriques, el tabac i l'obesitat, entre altres, faciliten l'aparició d'aquestes malalties. El nostre objectiu és actuar en la prevenció dels factors de risc per detectar aquelles persones que en un futur podrien tenir una malaltia cardiovascular. Gràcies a la prevenció evitarem futures malalties i tractaments.

Com que es tracta d'un estudi científic, s'ha fet una selecció entre tota la població de la província amb les següents característiques:

Homes entre 45 i 65 anys

Dones entre 50 i 70 anys

Diagnosticats d'hipertensió arterial i/o dislipèmia i/o obesitat (definida com a IMC>30 Kg/m²)

Antecedents en familiars de primer grau de malaltia cardiovascular prematura (homes abans dels 65 anys i dones abans dels 60 anys)

Fumadors i exfumadors (màxim 10 anys)

Aquest estudi té una durada de 3 anys i cada any es visitaran diferents persones de tota la província seleccionades de forma aleatòria, fins a un total de 9.000 en tot el període (anys 2015 a 2017). Cada dia passaran pel bus 16 persones.

Els resultats de les proves s'inclouran a l'historial mèdic de cada pacient, de manera que el metge de família hi tindrà accés i podrà determinar el diagnòstic per a cada persona i establir, si cal, les mesures oportunes en cada cas. Els professionals de l'autobús no donaran els resultats de les proves.